ÅTERFÖRSÄLJARE
På den här sidan har vi samlat all information du behöver för återförsäljning av våra produkter.
Ansök om att bli
återförsäljare
KÖPVILLKOR
Återförsäljare i Sverige
Utpriser och beställning
I prislistan anges priserna exklusive moms och de rekommenderade utpriserna inklusive moms. Vi förbehåller oss dock rätten till justeringar vid eventuella prisförändringar från leverantör eller annat. Detta meddelas i god tid innan förändringen via mail eller hemsidan.
Vid beställning av varuprover tillkommer administrations- och fraktavgift. Beställning görs via hemsidan "Beställning".
Efter mottagen beställning skickar vi en bekräftelse på att ordern mottagits. Genom att du godkänner våra köpvillkor när du beställer produkter av oss godkänner du samtidigt vår integritetspolicy.
Beställningsvillkor
Betalning kan genomföras antingen med faktura eller kort/internet bank. Betalning utanför Sverige kan endast genomföras enligt överenskommelse. Vid betalning via kort tar vi aldrig del av ditt kortnummer utan det sköts på säkrast möjliga sätt för dig som kund via kortföretagen. Betalningen måste vara oss tillhanda senast inom 20 dagar. Följesedel bifogas i paketet vid leverans. Glöm inte att bifoga organisationsnummer, leveransadress, telefonnummer och kontaktperson vid beställning.
Care of Scandinavia förbehåller sig rätten att genomföra kreditkontroll samt kräva förskottsbetalning för det fall Care of Scandinavia skulle bedöma att kreditrisken är för hög.
Påminnelseavgift
Om betalning via faktura uteblir efter förfallodatumet, skickas en ny faktura ut med en påminnelseavgift från 60 kr och uppåt. Om betalning uteblir går fakturan vidare till inkasso.
Leveranstid
Föutsatt att varan finns i lager, expedierar vi er beställning så fort som möjligt, 1-10 arbetsdagar från mottagningsdatum. Vi samarbetar med kända fraktbolag och väljer det alternativet som är billigast för er. Frakten beräknas genom vikt, alternativt volym. Priserna sträcker sig från 90 kr och uppåt. Då våra handgjorda produkter tillverkas i små satser kan det dröja ca 2 till 4 veckor för leverans ifall varan inte finns i lager, så var ute i god tid.
Befrielsegrund
Care of Scandinavia ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Care of Scandinavia inte kunnat råda över såsom exempelvis, tekniska problem, brand, strejk, ändrade myndighetsbestämmelser eller liknande. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Care of Scandinavia dig dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Föreligger den befriande omständigheten längre än två månader har både du och Care of Scandinavia rätt att häva köpet med omedelbar verkan.
Returer och reklamationer
Skulle varan vara defekt eller felaktig, vänligen kontakta Care of Scandinavia innan varorna returneras senast inom 5 dagar från mottagnings datum.
Varan ska vara i helt skick samt i obruten förpackning. Detta är mycket viktigt med tanke på att företagets sortiment består av naturkosmetik och intimprodukter.
Vi rekommenderar att produkterna lagras i normal rumstemperatur och inte i direkt solljus.
Användarvillkoren ska tolkas och regleras av svensk lag. Eventuell tvist med anledning av parternas avtal ska slutligen avgöras av svensk allmän domstol.